حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید: هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 14 جماد ثاني 1443 Monday, 17 January , 2022 تعداد دیدگاهها : 260×

سر خط اخبار

قرارگاه خدمات اجتماعی شهرستان قرچک با حضور فرماندار و دادستان بهترین تکیه گاه و پناهگاه و سعادت آفرین ریسمان الهی است برگزاری جلسه توجیهی خادمیاران دفتر کانون خدمت رضوی شهرستان قرچک نشست رئیس شورای اسلامی استان تهران با فرماندار قرچک معارفه رئیس جدید اداره اطلاعات قرچک ضرورت تقویت زیرساخت‌ها و میزبانی مسابقات ورزشی در قرچک نشست شورای ورزش شهرستان قرچک به ریاست فرماندار حادثه آتش سوزی در کارگاه آسیاب پلاستیک در قرچک  ضرغامی دهه فجر میهمان دیار پانزده خرداد است طرح تشدید نظارت بر مراکز تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی در شهرستان قرچک بررسی وضعیت تعریض کمربندی شمالی برگزاری آزمون الکترونیکی پژوهشکده بیمه در دانشگاه پیام نور مرکز قرچک-ورامین نجات موتور سوار آسیب دیده دیدار رئیس آموزش و پرورش با شهردار قرچک/خرمی شریف: تمام امکانات شهرداری جهت روان سازی ساخت مدارس بسیج می شود اعطای تسهیلات خرید نهاده‌های دامی در قرچک/لزوم تسریع در عملیات نصب علمک گاز واحدهای تولیدی شهرک صنعتی

۸ راهکار جهت ترک اعتیاد به اینترنت
۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۴۲
شناسه : 9532

لحظه‌ای با خود فکر کنید آیا صرف مدت زمان طولانی پای اینترنت به نفع شماست یا به ضررتان؟ و آیا هزینه آن مقرون به صرفه است؟ باور کنید مسنجرها همیشه آنلاین هستند، سرویس‌دهنده‌های دوست‌یابی و گروه‌های دسته‌جمعی همیشه هستند و بهتر هم خواهند شد…

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش سرویس مقالات روانشناسی قرچک آنلاین; اگر ساعت‌های زیادی از وقت مفید و اوقات فراغت خودتان را پای اینترنت صرف می‌کنید، اگر جهت دانلود رایگان یا وبگردی تا نیمه شب بیدارید، اگر با دوستان‌تان در یاهو مسنجر قرار گذاشته‌اید تا ساعت‌ها چت کنید، اگر می‌خواهید در گروه دوستیابی که به تازگی عضو شده‌اید گشت‌زنی کنید تا دوستان بیشتری جذب کنید، اگر… هیچ بعید نیست که شما گریبانگیر پدیده‌ای به نام «اعتیاد به اینترنت» شده‌اید.

به ویژه اگر می‌بینید اعضای خانواده برای سلامتی شما نگرانند و به هیچ یک از کارهای خود نمی‌رسید.

همینطور هزینه زیادی را نیز قطعاً بابت سرویس اینترنت خود متحمل شده‌اید. در این ترفند قصد داریم به معرفی ۸ راهکار جهت ترک اعتیاد به اینترنت بپردازیم.

۱- لحظه‌ای با خود فکر کنید آیا صرف مدت زمان طولانی پای اینترنت به نفع شماست یا به ضررتان؟ و آیا هزینه آن مقرون به صرفه است؟ باور کنید مسنجرها همیشه آنلاین هستند، سرویس‌دهنده‌های دوست‌یابی و گروه‌های دسته‌جمعی همیشه هستند و بهتر هم خواهند شد، و سایت‌های تفریحی همیشه برقرار خواهند بود.

۲- به جسم و روان‌تان استراحت بدهید. استفاده زیاد از رایانه چشمان شما را ضعیف، ناراحتی در قسمت‌های مچ دست، انگشتان، ستون فقرات و گردن و پاها را بیشتر می‌کند و رفتاری یک بُعدی و گوشه‌گیر به شما می‌دهد و حتی اعتماد به نفس شما در زندگی اجتماعی را نیز دستخوش تغییر قرار می‌دهد. پس از هر ۳۰ دقیقه کار با رایانه برخیزید و کمی راه بروید.

برای استراحت دادن به چشمان‌تان، در محیطی روشن کار کنید و هنگام کار با رایانه هر ۱۰ دقیقه به محلی خیره شوید، کمی پلک بزنید و بعد شروع به کار کنید.

۳ – برای اوقات فراغت خود برنامه‌ریزی کنید و سعی کنید در این برنامه‌ریزی زمان استفاده از اینترنت را در اولویت‌های پایین‌تر قرار دهید.

۴ – با دوستان خود قرار ملاقات بگذارید و به تفریح‌های دسته‌جمعی روی بیاورید. تفریح‌های دسته‌جمعی (ترفندستان) باعث می‌شود تا شما رفتار اجتماعی صحیح را جایگزین رفتار گوشه‌گیری ناشی از حضور طولانی مدت در اینترنت کنید.

۵ – از اماکن دیدنی و تفریحی محل زندگی خود استفاده کنید، اما نه از روی گوگل ارث

۶ – شب‌ها زود بخوابید. وقت خودتان را صرف دانلود رایگان نکنید تا صبح بتوانید با نشاط کامل به برنامه‌های اوقات فراغت خود برسید.

اگر شاغل هستید شغل خود را به خاطر شب زنده‌داری اینترنتی به خطر نیندازید.

۷ – ورزش کنید. به باشگاه‌های ورزشی مراجعه و در یک رشته مورد علاقه ثبت‌نام کنید. اگر نمی‌خواهید هزینه‌ای پرداخت کنید کمی نرمش و پیاده‌روی کنید.

۸ – مطالعه کنید. جدیدترین کتاب‌های مورد علاقه خود را از کتاب‌خانه‌ها و کتاب‌فروشی‌ها تهیه کرده و بخوانید. اما سعی کنید پیرامون کامپیوتر و اینترنت نباشند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت قرچک آنلاین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.