خطایی که به مذاق ادارات دولتی خوش آمده؛

صدور قبض های نجومی داد مشترکین را در آورد/ “اشتباه شد” پاسخ تکراری مسئولان توزیع برق بندرعباس

بنا به اعلام مسئولان شرکت توزیع برق هرمزگان صدور قبض های نجومی ناشی از خطای ماموران کنتور خوان است البته این خطا به مذاق ادارات چندان ناخوش هم نمی آید و در صورت پرداخت قبض پولی هنگفت به حساب سازمان واریز می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی قرچک آنلاین; به نقل از هرمز؛صدور قبض های نجومی برای مشترکین از سوی ادارات آب، برق و گاز موضوع تکراری و روتینی است که همواره جریانات رسانه ای فراوانی را به دنبال داشته اما در نهایت پیگیری ها و اعتراضات گسترده تاکنون از ظریب آن کاسته نشده ‌‌است.

قبض های نجومی و و‌جود صفرهای فراوان مقابل اعداد هوش را از سر شهروندانی که تنها ۷الی۸درصد از سهم مصرف را به خود اختصاص داده می برد و در این بین افرادی که بدون اطلاع دقیق از جزییات قبض هزینه های گزاف را پرداخت می کنند متحمل بیشترین زیان می شوند.

استان هرمزگان هم همچون سایر نقاط کشور شاهد بروز چنین خطاهای فاحش و مزحکی از سوی ادارات است که همواره موجب اعتراضات شهروندان می شود به عنوان مثال صدور قبض چند میلیونی برای مشترک آب و فاضلاب در شهرستان بشاگرد که آبرسانی به ساکنان منطقه با تانکرهای آبرسان انجام می شود برای مدت ها خبرساز بود.

پاسخ صریح و قاطع مسئولان این ادارات بروز خطای از سوی ماموران کنتور خوان است که توپ اهمال کاری یک سازمان به دوش تنها یک نفر بیافتند البته این خطا به مذاق ادارات چندان ناخوش هم نمی آید و در صورت پرداخت قبض پولی هنگفت به حساب سازمان واریز می شود.

افرایش سرسام آور هزینه های زندگی در چندی ماه اخیر به واسطه سیاست های غلط دولت فشار مضاعفی را بر گرده مردم وارد کرده و برخلاف ادعاهای واهی رئیس جمهور و اعضای کابینه هر روز سفره مردم کوچک و کوچک تر می شود با این وجود مدیران ارشد هم بیکار ننشته اند و با افزایش زیرپوستی نرخ حامل های انرژی و آب، مردم را در مضیقه شدید مالی قرار داده اند.

شرکت آب و برق هرمزگان در ترفند جدیدبرای جلوگیری از حجم اعتراضات مشترکین دوره قبض های صادره را از ۴۰ روز به ۲۸ روز کاهش داده تا شهروندان با چشم پوشی از بازه زمانی متوجه افزایش لحظه ای قیمت های نشوند.

صبر و متانت مردم در برابر تمام بی برنامگی ها را نباید نایدیده گرفت اما نباید قبض های نجومی را بدون اعتراض و فریاد مشترکین تصور کند؛ در آخرین دوره صدور قبض برق مشترکین بندرعباس بابت دوره ۲۸ روزه مبالغ هنگفتی اعلام شده که اعتراضات متعددی را به دنبال داشته به عنوان مثال برای یک مشترک کم مصرف طی این دوره قبض ۷۰۰هزارتومانی و برای مشترک دیگر بیش از یک میلیون تومان قبض صادر شده است.

عده زیادی از شهروندان به اعتبار صداقت و درستکاری سازمان توزیع برق قبوض خود را به صورت آنلاین پرداخت می کنند که در نهایت با صفر شدن موجودی حسابشان متوجه خطا شده و برای پس گرفتن حقشان راهی ادارات مربوطه می شوند.

پاسخ صریح مسئولان و مدیران شرکت توزیع برق به شهروندانی که همه جوره کمبود ها و ضعف های خدماتی این اداره را در طول سال به جان خریده اند و در تابستان گرم هرمزگان ساعت ها در خاموشی به سر کرده اند تنها به یک جمله” اشتباه شده بستانکار می شود”ختم می شود؛چنانچه اگر مشترک اصرار بر بازگشت مبلغ پرداختی به حساب داشته باشد پس از گذشت یک الی دو ماه شاید به حقش دست می یابد.

بروز خطاهای مکرر برای سازمانی که هزاران نیرو به کار گمارده قابل قبول نیست لذا اگر مامور کنتور خوان در کار خود خطا دارد قطعا باید برخورد قاطع با وی صورت گیرد نه آنکه با توجیهات غیرقابل قبول به لاپوشانی بپردازند.

افزایش بهای برق مصرفی غیرمنطقی است

ناصر شریفی،نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس با اشاره به نشستی با معاون برق و انرژی وزارت نیرو و کهوری مدیرعامل برق منطقه‌ای هرمزگان گفت: افزایش بهای برق مصرفی خانوارها در هرمزگان و بویژه غرب استان، موجب افزایش بی‌رویه صورت حساب‌های برق مصرفی شده که این مسئله غیرمنطقی است.

وی در ادامه با اشاره به ارائه چهارصد قبض برق مصرفی خانگی با مبالغ بالا بیش از دویست هزارتومان تا چهار میلیون تومان در یک دوره مصرفی و پخش مستند تهیه شده در این زمینه گفت: با دعوت رسمی از معاون وزیر خواستیم که شخصا جهت بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده، به غرب هرمزگان سفر کرده و مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده نماید.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس تصریح کرد:معاون وزیر نیرو نیز با اشاره به مستندات ارائه شده دستور اعزام کارشناسان فنی جهت رسیدگی و بررسی فنی موضوع را از مرکز استان صادر و اعلام نمود که به زودی برای بررسی مسائل و مشکلات حوزه توانیر به غرب هرمزگان سفر خواهم نمود.

 

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *