حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید: هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 27 ربيع ثاني 1443 Thursday, 2 December , 2021 تعداد دیدگاهها : 260×

سر خط اخبار

حجت‌الاسلام محمودی: تولید محتوای فاخر بومی رسالت نخبگان در فضای مجازی است امیرعبداللهیان: هدایت سکان فضای مجازی را به بیگانگان نسپاریم سپاه نیرومند ما یکبار دیگر قدرت و اقتدار نظام اسلامی را به رخ جهانیان کشید وضعیت فعلی ایستگاه راه آهن قرچک در شأن مردم نیست دستگاه‌های استانی برای توسعه اشتغال و رونق تولید در شهرک صنعتی قرچک بیشتر تلاش کنند گشت و پایش پسماندسوزی در قرچک فرماندار قرچک: ارتقای درجه فرماندهی انتظامی قرچک در دست پیگیری است اصلاح ساختار بانک ها تاثیر بالقوه ای در نشکلات اقتصادی دارد کاغذ وارداتی تیشه‌ای بر ریشه تولید داخلی شهرداری وظیفه دارد نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کند امنیت زیر چتر رأفت و قدرت مجلس عهده‌دار اصلاح امور برگ سبز مالکیت خودرو است هیچ توطئه‌ای را برنمی‌تابیم و دشمنان را از کرده خود پشیمان می‌کنیم. خطیب نماز جمعه قرچک : مسئولان با روحیه روزگاران دفاع مقدس در جهت رفع مشکلات کشور تلاش کنند ایجاد ۱۵۶ فرصت اشتغالزایی مستقیم در روستاهای قرچک در ۶ ماهه امسال

جلوگیری از چاقی کودکان در ایام کرونا
۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
شناسه : 111993

در خانه ماندن و تابستان گرم و تمایل به مصرف نوشیدنی های شیرین و چرب ، استفاده زیاد از گوشی همراه و اینترنت به دلیل برگزاری کلاس های آنلاین و… داشتن تحرک را بیش از گذشته ضروری می کند.

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش قرچک آنلاین , تا امروز همیشه می شنیدیم که مصرف فست فود نوشابه های گازدار و موادقندی در کنار کم تحرکی، از عوامل چاقی و اضافه وزن کودکان است و امروز باید اضافه کنیم که در خانه ماندن و تابستان گرم و تمایل به مصرف نوشیدنی های شیرین و چرب ، استفاده زیاد از گوشی همراه و اینترنت به دلیل برگزاری کلاس های آنلاین و… داشتن تحرک را بیش از گذشته ضروری می کند و خانواده ها باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند .

علاوه بر همه این ها، متخصصان پزشکی و ورزشی براین نکته تاکید دارند که فعالیت بدنی کودکان باعث تقویت سیستم ایمنی آن ها می‌شود و کودک باید در طول روز ۶۰ دقیقه فعالیت بدنی کافی داشته باشد . در ادامه به نکاتی برای توجه به فعالیت بدنی کودکان می پردازیم : از کودک بخواهید در انجام کارهای منزل به شما کمک کند.

آماده سازی مواد غذایی ، خرد و ریز کردن ،شست و شو و ضد عفونی کردن مواد غذایی از جمله کارهایی است که کودکان با نظارت شما به خوبی از پس انجام آن برمی‌آیند. همراه کودک در طول روز ورزش کنید تا او هم به ادامه کار تشویق شود .

حرکاتی که بیشتر عضلات را درگیر می‌کند از بهترین تمرین های ورزشی است که توصیه می‌شود( مانند دویدن ، پریدن و…) هنگامی که متوجه شدید کودک انگیزه ای برای بازی ندارد و نمی داند چگونه با وسایلش سرگرم شود، خودتان را شریک در بازی کنید و ایده های جدید برای جست و خیز به او بدهید . در این شرایط کمی شلوغ کاری و سر و صدا بهتر از یک جا نشستن و هیچ کاری نکردن است .

بهتر است با کنار گذاشتن مبلمان و لوازم فضا را برای تحرک بیشتر فراهم کنید . اگر در مجتمع های آپارتمانی زندگی می کنید، برنامه ای تنظیم کنید تا همه اعضای ساختمان بتوانند مدتی در محوطه ساختمان با رعایت نکات بهداشتی حضور داشته باشند و از آفتاب تابستان به ویژه برای کودکان در سن رشد استفاده کنند. اگر چه کودکان ممکن است نتوانند احساسات خود را بیان کنند اما اضطراب و نگرانی بیماری کرونا آن‌ها را هم آزار می دهد بنابراین محیط خانه را شاد و از خوراکی های سالم استفاده کنید.

این زمان فرصت خوبی است تا بیشتر مایحتاج خودتان را در منزل تهیه کنید و با این شیوه به فرزندتان هم آموزش دهید . اگرچه زندگی آپارتمانی فضای خانه ها را کوچک کرده است اما می توانید در حجم کم ، تنقلات سالم و دوست داشتنی برای کودکتان تهیه کنید.

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت قرچک آنلاین منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.